woensdag 25 februari 2015

Woensdag

Lekker tafelen bij mijn opa en oma, de volgende dag shoppen en nogmaals naar opa en oma

Zoals beloofd zou ik nog schrijven over gisteren. In blog twee heb ik verteld dat ik voornemens was om naar de markt te gaan om boodschappen te halen. Dat heb ik gisteren toch niet gedaan. Het was bij mij elke keer zwaar bewolkt. Mijn vriend, waarmee ik een latrelatie heb, was gisteren bij mij, omdat we mijn opa en oma gingen bezoeken. We dachten echt dat het zou gaan regenen en we wilden op de fiets naar de markt, maar vanwege de dreigende regen zijn we niet naar de markt geweest. Met het openbaar vervoer heen en weer naar de markt kost € 4,06 per persoon dus dat was geen optie. Dan zijn de groente en vis alsnog hartstikke duur. Maar ik zat wel een beetje met een probleem, want ik had mijn opa en oma verse sardines beloofd. Ik heb daarom gisteren een restant kabeljauw uit de diepvries gehaald en bij Dirk van den Broek een pondje garnalen gekocht uit de diepvries. Dat hebben we vervolgens gisteravond met een zelfgemaakte couscoussalade, een lekkere salade en zelfgemaakte stokbrood gegeten. Mijn opa en oma hebben flink zitten eten, want ze vonden het heerlijk! Ook de appeltaart bij de thee van mijn opa en oma, ondanks dat die aangebrand was of flink donker, was erg lekker. De appeltaart smaakte gelukkig niet aangebrand.



Ik heb de kabeljauw en garnalen op de teppanyaki plaat bereid. Ik had bij de kabeljauw een sausje gemaakt van olijfolie, peper en zout, limoenschil, limoensap en dille. De garnalen heb ik bereid met olijfolie, peper, zeezout, vijf tenen geperste knoflook en één derde bos peterselie. Het was heerlijk! Alhoewel garnalen uit de pan met verse plakjes knoflook, zeezout en boter toch mijn voorkeur heeft. Mijn opa en oma vonden het ook heerlijk! Alle vis is schoon opgegaan, terwijl ik had verwacht vis over te houden.

Mijn oma was ook te spreken over de couscoussalade. Die heb ik als volgt gemaakt: 250 gram couscous afgewogen en in een pan met 250 ml gekookt water met een groentebouillonblokje en een eetlepel olijfolie gedaan en van het vuur afgehaald. Na ongeveer vijf minuten heb ik de couscous met een vork losgemaakt. Ik vond de couscous nog te droog, dus ik heb extra heet water erbij gedaan en extra olijfolie en flink door geschept. Nadat ik vond dat de couscous smeuïg genoeg en afgekoeld was, heb ik er couscouskruiden ingedaan. Ik heb de couscouskruiden op de markt gekocht. Vervolgens ingepakt in tupperware en meegenomen naar opa en oma. Bij opa en oma heeft mijn vriend een tomaat, een halve paprika, een blok fetakaas, koriander, munt, een kwart ui, limoensap en limoenschil van een halve limoen er doorheen gedaan. Ik heb bij mijn opa en oma een salade van rucola en eikenbladslamelange met venkel, ui en paprika gemaakt. In de dressing zal olijfolie, peper en zout, witte wijnazijn, limoen, limoenschil (van een halve limoen) en dragon. De salade was lekker fris en niet te zuur, doordat de limoen goed gerijpt was. De maaltijd en ons gezelschap werd flink gewaardeerd!

Bij thuiskomst kwamen we er achter dat we de appeltaart waren vergeten. Mijn oma heeft last van ouderdom suiker. Zij mag daarom niet zoveel zoetigheid eten. Ik ben daarom vanmiddag wederom naar mijn opa en oma gefietst in de regen. Op de heenweg ben ik langs Opnieuw & Co gefietst, omdat ik geen waterdichte jas heb. Ik probeer op alle mogelijkheden te besparen. Daarom kom ik de laatste tijd vaak bij Opnieuw & Co. Vorige week heb ik daar voor € 9,25- mooie lange laarzen gekocht en ik mocht een gratis paar schoenen erbij uitzoeken. Die laarzen waren amper gedragen. Dat kan je zien doordat de zool niet is versleten. De laarzen zijn mooi waterdicht. Niet iedereen zal dat misschien even "fris" vinden, maar bij de aankoop van tweedehandse kleding let ik er goed op of het vaak is gedragen en of het nog netjes is en niet stinkt.



Vandaag ben ik wederom geslaagd. Ik heb een sportieve jas gekocht van het merk "Human Nature." Dat merk wordt verkocht bij de ANWB en is behoorlijk prijzig. Hij is lekker water- en winddicht en heeft een capuchon. En nog veel beter wederom nog heel netjes en kostte maar € 7,95-! Ik heb hem direct aangetrokken, want het regende! En ik ben er super blij mee.


Ik ga nu het avondeten klaar maken: vanavond staan lekkere kippenbouten uit de oven met snijbonen op het menu. Af en toe een prakje, vooral als het slecht weer is, is heerlijk!

Eet smakelijk iedereen en een fijne avond!

Groetjes Marielouise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten