dinsdag 24 februari 2015

Dinsdag: een dag met vallen en opstaan, en doorgaan

Dinsdag,

Wat gaat de tijd snel. Gisteravond na het schrijven van mijn blog heb ik snel oud papier, lege flessen, en plastic weggebracht en boodschappen gedaan. Toen ik thuis kwam was het al zeven uur, dus ik heb direct het avondeten klaar gemaakt: een maaltijdsalade van carpaccio. De foto is helaas niet heel erg scherp, maar daardoor smaakte het niet minder. Dit was het resultaat:

Na het eten heb ik nog vlug een appeltaart gemaakt en deeg voor mijn stokbroden. En je zult zien, begin ik een blog, gaan beide bereidingen fout! Nou ik kan je vertellen, gisteravond en vanochtend was ik best pissig, gelukkig kan ik er nu weer om lachen. Maar wat ging er nou eigenlijk fout? Ik wilde gisteravond vlug nog een appeltaart maken en daarom heb ik een pakje Koopmans appeltaartmix genomen. Dat doe ik anders nooit, maar ik dacht, ik probeer het een keer. Sowieso vond ik het deeg te nat en daarom werd op de verpakking geadviseerd om het deeg op te laten stijven in de koelkast. Daar had ik nou niet zo veel zin in, dus ik heb direct de deeg in het bakblik gedaan en de appeltaart verder afgemaakt. Vervolgens heb ik de appeltaart afgebakken op 180 graden (elektrische oven) en 75 minuten. Precies zoals staat aangegeven op de verpakking. Na ongeveer 65 minuten heb ik gevraagd aan vriendlief hoe lang de appeltaart nog in de oven moest. Hij zei: "nog ongeveer zeven minuten." Ik heb ook aan mijn vriend gevraagd hoe het ervoor stond. Volgens mijn vriend was de appeltaart mooi gerezen. Na 75 minuten heb ik de appeltaart eruit gehaald en helaas was hij aan de bovenkant net aangebrand. Ik kan wel zeggen dat hij te donker was, maar hij was echt aangebrand. Dat heb ik nou nog nooit gehad! Jullie zullen wel denken, dat zal wel, maar het is echt waar!

Ook het deeg van mijn stokbroden is mislukt. Met het recept is niets mis, alleen ik had de stokbroden de hele nacht laten rijzen op een bakplaat met een natte theedoek erover heen. Wederom geheel volgens het recept. De stokbroden waren vanochtend heel mooi gerezen en zagen onder de theedoek best mooi uit. Alleen de stokbroden zaten vast aan de bakplaat en theedoek. Ik heb het echt ervan af moeten trekken, dus de vorm was helemaal eruit en het stortte in. Volgende keer pak ik dat anders aan. Dan doe ik de stokbroden op bakpapier en doe ik het rooster van de magnetron over de stokbroden en daarover heen de theedoek. Mijn stokbroden zagen er dus minder florissant uit dan ik had gehoopt. De smaak echter was goed volgens mijn oma en mijn vriend. Hierbij de beloofde foto:






Het was trouwens heel gezellig vandaag bij mijn opa en oma. We hebben daar geen sardientjes van de teppanyaki plaat gegeten, maar garnalen en kabeljauw. Daarbij had ik couscous gemaakt en een salade van rucola en eikenbladsla melange en venkel en paprika. Ook dat viel erg in de smaak bij mijn opa en oma. Ik zal morgen meer vertellen over wat ik vandaag heb gedaan. Het is al laat en ik ga naar bed. Morgen wordt het een dag van schoonmaken en boodschappen doen, dus veel heb ik dan niet te vertellen. Ik wens jullie allemaal een goede nacht toe!

Welterusten!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten