zondag 22 februari 2015

Het begin van een food- en lifestyle blog....

En daar was het begin van een food- en lifestyle blog. Ik vind zelf dat ik, ondanks dat ik geen baan heb, best een lekker leventje heb. Het is toch wat je er zelf van maakt nietwaar? Echter, het is een kunst om een leuk leven te kunnen leiden met een klein budget.

Ik merk om mij heen dat veel mensen het moeilijk vinden om met een beperkt budget te leven. Daarom bezoeken ze minder evenementen en eten meer fastfood. Voor sommige mensen is dat geen probleem, maar voor mensen zoals ik wel. Ik ben veel te actief om achter over te hangen en niets te doen. Ik zit nu zeven maanden zonder werk en een groot budget heb ik niet. Ik heb daarom inderdaad mijn levenswijze moeten aanpassen, maar ik heb desondanks toch een lekker leven. Een plateau fruits de mer bij hotel New York zit er op dit moment niet in, maar dat wilt niet zeggen dat ik dat nu niet kan eten. Je kunt namelijk in Nederland in de periode september tot en met april heel goed zelf oesters, mosselen en alikruiken rapen. Als je dat ook nog eens afwisselt met een overheerlijke wandeling langs het strand, heb je al genoeg ingrediënten voor een lekker leven. Verder zijn er ook genoeg evenementen die gratis toegankelijk zijn, zoals de "Dag van de Romantische muziek" in Rotterdam. Je kunt tegenwoordig echt wel heerlijk genieten van een leven met een beperkt budget, mits je de juiste ingrediënten weet.
Zelf geraapte oesters

Dussss we beginnen vandaag met een food- en lifestyle blog. Een blog die gaat over ingrediënten voor een lekker leven met een klein budget. Verder ga ik ook mijn recepten publiceren. Ik vind het altijd super gezellig als mensen bij mij komen eten. Ik krijg dan altijd positieve feedback over mijn gerechten. Veel mensen om mij heen geven aan dat ik daar wat mee moet gaan doen, maar ik vind het best eng. Ik heb geen horeca-achtergrond, maar koken doe ik met heel veel plezier! En het opeten met nog veel meer plezier. En als je lekker wilt eten, moet je ook goed kunnen koken. Dat gaat het beste met pure en verse ingrediënten die helemaal niet duur hoeven te zijn. Nee voor mij bestaat er geen leven zonder eten. Mijn motto is dan ook: zonder eten ga je dood. En daar kan niemand iets tegen inbrengen!

Ik wens in ieder geval iedereen veel leesplezier en feedback is altijd welkom!

Groetjes Marielouise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten