maandag 23 februari 2015

Het begin van een nieuwe week!

Hoera, een nieuw begin van de week met volop nieuwe kansen!

Het is weer maandag! Voor vele lezers een nieuw begin van een lange werkweek, maar voor mij niet. Alle maandagen zijn voor mij eigenlijk altijd hetzelfde, een normale doordeweekse dag dat ik alleen thuis ben. Maar ook voor mij is dit het begin van de week, een week met nieuwe kansen.

Dat werd vandaag nog eens extra bevestigd. Ik heb de afgelopen maanden een bepaald ritme ontwikkeld, want ik heb gemerkt dat in het weekend en op maandagen vaak nieuwe vacatures online worden gezet. Maandagen zijn voor mij daarom de uitgelezen kans om nieuwe vacatures te vinden en direct te solliciteren. Ik heb vanmiddag al twee interessante vacatures gevonden en direct op gesolliciteerd. Dus iedereen moet duimen voor mij!!!

Verder zijn de maandagen voor mij de ideale dag om alle reclamefolders door te spitten en prijzen te vergelijken. Niet letterlijk doorspitten, maar online via Foldercheck of  mijn app Spotta! Zo las ik dat Albert Heijn weer wc-papier in de reclame had: 40 rollen voor € 9,99-. Ik dacht, dat kan vast niet goedkoper, maar toch wel. Dirk van den Broek heeft ook toiletpapier in de reclame: 24 rollen wc-papier van Edet voor
€ 4,99-. Dat wordt dus overmorgen fietsen naar Dirk van den Broek voor de wc-papier, en voor de schouderkarbonades die ook in de reclame zijn. Verder hebben Albert Heijn en Dirk van den Broek weinig groente in de reclame en als het al in de reclame is, dan is het mij te duur. Ik vind één ijsbergsla, één rode paprika en 250 gram cherrytomaten voor € 2,38 bij de Albert Heijn echt een hoop geld. Dan ga ik liever morgen op de fiets (als het weer mee zit) naar de markt op de Binnenrotte in Rotterdam. Daar koop ik ten minste een zak met paprika's voor € 1,- en een ijsbergsla voor 50 cent. Kan ik ook gelijk vis kopen op de markt, want bij mij in de buurt zit helaas geen viswinkel. Dat vind ik een groot gemis!

Ik ben trouwens morgen van plan om naar mijn opa en oma te gaan. Ik heb in augustus namelijk een bijzonder cadeau bedacht voor mijn opa. Ondanks dat ik hele dagen thuis zit, kom ik niet zo vaak langs mijn opa en oma. Ik merk dat ze dat jammer vinden en ik vind dat ook. Daarom heb ik besloten mijn opa en oma te trakteren op etentjes bij hun thuis. Mijn opa en oma zijn al ver in de 80 en dus niet meer zo mobiel als vroeger. Ik heb ze al getrakteerd op zelfgebakken schol van de markt; op zelfgemaakte sushi, en morgen wil ik mijn opa en oma trakteren op sardines met knoflook, peterselie en zeezout van de teppanyaki plaat met daarbij een lekkere salade en zelfgemaakte stokbrood. Dat wordt morgenavond gezellig eten bij mijn opa en oma! Leuk, ik heb er nu al zin in!

Ik heb trouwens nog nooit zelf stokbrood gemaakt, maar dat ga ik vanavond uitproberen. Ik ben namelijk in het bezit van een broodbakmachine. Die heb ik tweedehands gekocht op Marktplaats en alle broden zijn tot nu toe redelijk goed gelukt. Met de broodbakmachine wil ik het deeg voor het stokbrood gaan maken. Ik had al een recept gevonden op internet, dus dat ga ik uitproberen vanavond. Dit is het recept wat ik vanavond ga proberen: http://bommasrecepten.blogspot.com/2012/02/stokbrood-in-de-broodmachine.html#.VOtVuCzucmg. Ik laat morgen weten of het wat is geworden en ik zal foto's maken.

Ik ga zo dadelijk snel nog even mijn laatste boodschapjes halen bij de Albert Heijn. Ik heb van mijn lieve zus overheerlijke carpaccio en rucola gekregen, dus ik maak vanavond een lekkere maaltijdsalade met carpaccio, rucola, eikenbladsla melange, een restje venkel en een halve rode paprika met een heerlijk zelfgemaakte vinaigrette van olijfolie, witte wijnazijn, peper, zout en dragon. Daarbij serveer ik niet- zelfgemaakte stokbrood.

Iedereen een fijne avond, eet smakelijk voor zo en tot morgen!

Marielouise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten